Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

onsdag 2 december 2009

Iväg

Och så var det såhär: det har inträffat en del tråkigheter i vänskapskretsen. En konstig och rörig vecka har det varit. Nu sätter jag mig på ett plan hem till skåne. Återkommer på söndag igen. Resan var planerad sedan länge, men innehållet är en aningen förändrat.

Tack för era otroligt roliga och fina kommentarer på vår helt enormt jobbiga flytt =). Självklart ska jag ge er fortsättningen så snart jag är tillbaka igen! Kram så länge.

5 kommentarer:

  1. Men oj vännen! Fy vad tråkigt. Hoppas verkligen att din Sverigeresa blir bra även om det är tråkiga saker som hänt. Om inte annat kan det kännas fint att man faktiskt KAN finnas till hands och stötta. På plats. Sådant kan kännas minst lika viktigt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också att din Sverigeresa blir bra trots allt. Skönt att det redan var planerat att du skulle åka hem så du kan vara där för dina vänner.
    Stor kram och njuut av Skåne!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas du får en bra resa iallafall! Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt att något har hänt dina vänner. Men skönt att du kan vara där och stötta dem i alla fall, även om det hade varit roligare med en helt igenom glad hemresa.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Saltis: ja, precis som det var för dig när du var hemma, så är det fakiskt skönt att kunna finnas där för sina vänner och vara på "rätt plats" - även om det gör ont. Kram!

    Petra: tack för kommentaren och alla andra fina ord som du alltid kommer med! All kärlek

    Stef: sakta men säkert, så befaller jag mig själv att starta 2010 på ny kula, med mer positiv energi =). Kram vännen

    Marianne: Kram till dig med, jag gör mitt bästa, men november och december har varit riktiga "skitmånader" på ren svenska. Nya tag väntar=).

    SvaraRadera