Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

onsdag 25 augusti 2010

BLOGGA kanske?

Jo, fröken sitter här i Norgebubblan och känner att det blir en blogghöst. Japp, så blir det. Tror att jag är redo nu, bara lite mer vatten ska rinna under broarna och sen så kommer allt att vara som vanligt igen =)

Det var allt för nu.

Tjingeling!

9 kommentarer:

  1. Åååå VÄNNEN!!!!!!
    Så underbart roligt att se dig igen!
    Har faktiskt ett mail till dig som elgat o skrotat i min "draft" hur länge som helst. Skäms på mig att jag inte fått iväg det än. Det är urgammalt....
    Men som sagt jag har tänkt mycket på er men tyvärr varit dålig på att förmedla detta.
    Hopas innerligt att du och de dina mår bättre nu!
    VARMA VARMA KRAAAAMAR!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad GLAD jag blir!! Ser framemot många fina tankar och funderingar, eller bara några vardagsbilder - allt ska bli så kul att läsa i höst! Stor kram

    SvaraRadera
  3. saltis: du ska då verkligen inte skämmas, jag har varit en urdålig vän hela det här året! =(. Bättring kommer, jag lovar! Hoppas att du inte är fast i bubblan mellan NYC och hem-hemma, har läst alla dina inlägg och njutit av att E är så stor nu och upplever så mycket! KRAM

    Petra: haha, råkade skriva Petchie av bara farten, det här med att blogga kanske är som att cykla? =)du vet att jag kämpar på, och jag har stora förhoppningar på en toppenhöst! Kramis

    SvaraRadera
  4. Men vad roligt!! DET ser jag fram emot massor...Dina tankar, lite vardag, lite god mat, lite glam, fina bilder...ååååååå....
    Kram och välkommen tillbaka!!

    SvaraRadera
  5. Annika: TUSEN TACK! ett varmt välkommen tillbaka betyder så himla mycket! I löpet av hösten kommer jag mer än gärna vara med på fredagstemat igen, men jag startar lite långsamt..massor av glam och mat blir det absolut! KRAM

    SvaraRadera
  6. Lia!!!!!!!! Åhhh vad jag har saknat dig!!!!! Gud vad glad jag blev nu!!! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Å vad kul! Jag brukar titta in här och då så fick en trevlig överraskning idag!

    Låter som du haft en jobbigt år. Hoppas det är mycket bättre nu!

    SvaraRadera
  8. Eller, låter och låter, menar att jag får den känsla att du har haft det tufft

    SvaraRadera
  9. Anna FT: visst har det varit ett tufft år. Tufft och lärorikt! Att bo utomlands är ju att växa som människa men samtidigt alltid gå runt med ett litet hål i hjärtat, där saknaden av vänner, familj och speciella platser alltid finns.... Så har det i alla fall varit för oss!

    SvaraRadera