Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

fredag 17 september 2010

Hallå Fredag!

För er som inte har fått månader av uppdateringar via min Facebook, så kan jag ju bekräfta följande: vi, jag och sambon alltså, är på väg hem till Swea igen! Vi flyttar hem under hösten och kommer att slå oss ner i Malmö den här gången =)

Sambon har fått nytt jobb (inom samma koncern) efter ett mycket tufft men framgångsrikt år här i Bergen, och nu har han alla möjligheter i världen att sköta den nya tjänsten via att utgå från Kastrup. Själv har jag min älskade lärartjänst att återgå till, för jag har världens bästa chef (rektor) som faktiskt aktivt har sett till att jag ska känna mig välkommen hem! Sådant värmer.

Bloggen får fortsätta att ligga i vila några veckor till, för som ni minns är det här med flytt a la Lia ett världsstort projekt med millimeterpresicion =). Jag har lite att stå i innan vi återigen står tryggt med fötterna i den skånska myllan!

Förvänta er en skåneblogg med väldigt mycket matinslag! Förvänta er inte en fullständig uppdatering av det år som passerat! Jag tänkte istället slänga in lite Norgeberättelser där det passar; jämförelser, tankar och idéer, tillbakablickar, bilder osv. Jag tror att det blir ett trevligt sätt att skriva på, och en skön nystart på den nya fasen i vårt liv!

Ha en fantastisk fredag, var ni än befinner er! Här blir det champagne i kväll, dels för att fira försäljningen av vår nuvarande lägenhet, och dels för att sambon äntligen går på välförtjänt semester =)

Tjingeling!

8 kommentarer:

  1. Men DU vad underbart!!!
    jag ahr ju liksom förstått att det ble ett väldigt tungt år för er och att ni skulle må bättre av att vara nära familj och vänner igen. Vad härligt att det gick så bra emd både ditt och makens jobb så ni kan flytta tillbaka!
    Lycka till nu med ditt "världsprojekt"! ;-)
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Hihi, jippie du såg inlägget =). Tänkte på dig, Marianne och Stefi bl.a.
    Jag vågar inte lova dig mail nu, för det är så sinnessjukt pinsamt att jag ännu inte fått iväg mina rader till dig! Men jag saknar dig, och dina kloka ord, och finfina dotter! Och Sambon vill ju lära känna M. Så ni får allt ta er tillbaka till skåne igen (även om ni precis varit hemma). Massor med kramar fina vän!

    SvaraRadera
  3. Å vad kul! Känns som rätt steg för er. Men att det redan gått ett år! Jag läser gärna mer om Norgeåret och lite pö och pö låter ju bra. Vd var det du jobbade under det här året nu igen?

    Grattis till hemflytt! Kram!

    SvaraRadera
  4. Anna: detär så konstigt, för vissa dagar känner jag precis så, har det redan gått ett år? Andra dagar så känns det som att tiden här varit evighetslång...
    Jag tror också att Norge pö om pö blir lagom. Då kommer ni även få lite kläm på vad jag har sysslat med under det här året =).

    Tack så mycket, det ska bli skönt att komma hem!

    SvaraRadera
  5. Ta du Norge lite pö om pö...
    Kul att du bloggar igen, iaf.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det låter som ett jättebra upplägg!! Ska bli så kul att få läsa om dina lyckopiller igen, och från mitt favoritlandskap dessutom!!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Annika: NU fungerade det att lägga en kommentar för mig!? Ja jäklar, vi skyller allt på Norge, tycker jag, hahahaha. KRAM

    Petra: Det är det enda upplägg som får mig att vara bekväm. Lyckopiller ja...jo men visst lär det finnas några av dem som man vågar tala om, haha. Japp, massa bilder utovas! Kramis

    SvaraRadera
  8. YES! Nu kommer du att bo ännu närmre mig än innan juh! Ahhhh vad roligt! Jag kommer och hälsar på så fort ni har kommit iordning!!!!!!

    SvaraRadera