Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 29 juli 2008

Igår blev jag mamma








Vi har letat, varit petiga, våndats och lääängtat!

Igår blev allt klart: vi har blivit föräldrar till världens sötaste lilla darling. Vår lilla kattpojke är nu två månader, och vi vill inte vara för heta på gröten med att ta honom från hans mamma, så han ska få stanna till dess han är 14 veckor. I slutet av augusti får vi alltså hem vår nya familjemedlem: en liten svart hane med en vit baktå!

Namnet har han redan fått: Vi kallar honom för Junior =).

MMMM, total kärlek vid första och andra och tredje ögonkastet!




4 kommentarer:

  1. aweeee...........så gosig. Grattis till tillökningen.
    ha en skön helg
    kram

    SvaraRadera
  2. Vojne vojne vilken liten söt rackare - härligt med djur - om inte resandet stoppat upp så hade det blivit både hund och katt igen.
    Men vi avaktar till längre fram.
    Ha de gott
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å vad roligt! Vad söt han är! Junior var väl ett bra namn på en sådan liten sötnos. Bra för honom att få stanna hos biologiska mamma ett par veckor till så att han blir ordentlig katt, och inte halvmänniska : )

    GRATTIS!

    SvaraRadera
  4. Grattis till er tillökning!! Vad mysigt med en liten katt, och vad kul ni kommer att få!!

    Ehum....glöm inte att det är en "kattslig" rättighet att få åtminstone två stycken räkor varje fredag så han kan hålla rätt på veckodagarna!!

    Bamsekram!!

    SvaraRadera