Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 8 juli 2008

Ledighet


Ledighet innebär tydigen också ledigt från hela "bloggosfären". Det märks på de flesta bloggar jag följer, att nu är det lågvarv som gäller. Jag finner det vara ett friskhetstecken.

Just idag hamnade jag dock framför datorn en sväng. Lund upplever mulet väder med risk på åska, så luften är alldeles tryckande och huden känns klibbig. Säkerhetstänkande som jag är, så väljer jag alltså att göra mina datorärenden nu, så att jag kan dra ur kontakten sedan och låta åskan dundra fritt!

Sambon är också ledig, och det är en rätt konstig upplevelse! Visst är det sypermysigt och visst finns det massor av saker vi vill hitta på. Men jag är ju inte alls van (eller bortskämd) med att ha honom hemma så många dagar i rad, så varje morgon vaknar jag med ett ryck, stirrar på mannen i sängen bredvid mig, får panik och tänker: "helvete, han har missat planet från kastrup!!"

Det är alltså inte vad jag kallar friskhetstecken....

Dagens utflykt kommer troligen att bli Kivik. Must och cider, rökta räkor direktfiskade och så lite underbar mat på Buhres krog. Det kan nog fungera även fast vädret inte är med mig!

2 kommentarer:

  1. Njut av din ledighet! Bloggen finns alltid kvar. Jag har själv tagit bloggpaus. Bloggar endast då och då och det blir inte så ofta som förut.

    Varma kramar Liselott

    SvaraRadera
  2. visst är det sommar och man hoppas ju att alla blogger är ute och njuter av sommar och sol.
    ha en skön helg
    kramar

    SvaraRadera