Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

söndag 10 maj 2009

Den här veckan

Ja, nu är det showtime som gäller. På onsdag smäller det ute på klubben, och vi sliter häcken av oss för att få allt klart i tid. Jag kommer att jobba i skolan måndag och tidsdag, för att sedan fara direkt ut till restaurangen och styra. Resten av veckan, fram till söndag, är det bara mat och golf för heeela slanten.
Schemat?
Vi börjar 05 på morgonen och slutar 23:30. Varje dag.
Så nej, det blir ingen blogg under kommande dagar! Efter detta ska jag ta en paus och försöka hinna njuta lite av att det faktiskt är vår/försommar ute. Jag är förvisso en arbetsnarkoman, men även jag har mina gränser, och just nu känner jag att det är lite för miycket med allting. Den känslan kan dock vara relaterad till all alkohol som goda vänner tvingade på mig i går kväll =).

Vi var bortbjudna, och jag kunde äntligen sitta vid färdigdukat bord och bara bli serverad! Natten blev sen, och slutade med spontandans i vardagsrummet, samt bokande av hotell och biljetter...Vi ska se Madonna i Gbg i sommar!!! Wiiieee...

Imorse var det en mycket bakfull tjej som ställde sig i köket.

Jag tänker i alla fall på er alla, och läser bloggarna så ofta som jag hinner med! KRAM

6 kommentarer:

  1. Upps, lite bakfylla? jaja, det är i alla fall övergående. Du verkar verkligen vara en arbetsnarkoman och vad är det som börjar klockan fem på morgonen?
    Bloggandet kan ibland bli betungande om det känns som ett måste. Jag försöker tänka på det som en avkopplande stund och bara skriva av mig. Avkoppling behövs i dagens samhälle. Ska JAG säga ! HAHAHA, som snurrar runt mig själv. Men jag FÖRSÖKER iaf. Ha en underbar vecka nu!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hehe jadu ibland mår man sådär finfint...men då vet man att man har haft roligt iallafall! Låter som att du har mycket på schemat, vet hur stressigt det kan bli! Lycka till med allt och ha roligt under tiden!

    kramar

    SvaraRadera
  3. Jamen du har fullt upp! SOM VANLIGT!!
    Låter kul med mat och golf dock, dina stora intressen!
    Tidiga morgnar och sena kvällar i äkta askungen-anda!
    Hoppas veckan blir BRA!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Jag ska också på Madonna i sommar! Ska ni gå på lördagen eller söndagen (söndagen för oss)?

    SvaraRadera
  5. Aj, aj, men som Taina sa så går det som tur är över!

    Vad gör ni klockan 5 på morgnarna? Om man får fråga : ) Själv tycker jag det är en utmärkt tid att sova på : D

    NJUUUT av våren i fulla muggar! Vi finns kvar här när du känner för det igen! Haha, ska jag säga som har varit helt borta ett tag. Men nu är jag tillbaka och finns kvar!

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  6. Åh Lia, jag hoppas att du har roligt under den här jätteintensiva, men självvalda vecka!! Jag håller tummarna att allt går bra på klubben och att vi får läsa ett intressant inlägg när du har vilat upp dig!
    Tänker på dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera