Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

torsdag 14 maj 2009

Om jag dör...

...så ska ni kontakta polisen och meddela att jag ligger begravd i vår restaurang under ett berg av mat och disk!

Neee, sådant bör man ju inte skämta om, men ändå. Klockan är 23:30 och jag ska snart lämna vår älskade golfklubb för idag. Var här vid 05.00 i morse och haf hunnit sitta ner tio minuter idag, så fötterna ser ut som om de satt på en höggravid, hahaha.

Bara några korta rader som svar på era frågor:
1. Vi har så förbannat roligt! Dagarna har varit så långa att man har svårt att andas, men sammanhållningen i klubbens kärna och i köket är fantastisk. Jag är förälskad i vårt sätt att arbeta och andas, leva golf!

2. Ni funderade över vårt schema, vad vi gör under alla dessa vakna timmar. Jo, vid 05 dimper vi in och börjar förbereda två olika frukostbufféer. Sammanlagt äter 470 personer frukost mellan 07-09, vilket ger ett rätt högt tryck på köket och disken!
Mellan 09-12 förbereder vi en enorm buffé med varma och kalla rätter. Spelare, funktionärer och publik droppar in from 12.00 för mat, mingel, vin, musik och fika. Sammanlagt 700 gäster ser till att få mat, och dessa droppar in allt eftersom bollarna (lagen) kommer in, fram till 20.00 ungefär. Banan tar ca 5 timmar att spela. Efter det ligger det delprisutdelningar, tal mm. Försäljning av baguetter och så städar vi av hela köket, för att göra alla förberedelser inför nästa dags buffé- det vill säga allt som ska vara varmt. Ikväll blev det köttfärsbiffar på 300kg köttfärs till exempel, hahaha.

Nu så är köket återigen skinande rent och jag ska åka hem för att tvätta alla kläder och ladda om i några timmar! Ha en härlig fredag sötnosar!
Tjing

8 kommentarer:

  1. Glöm inte att lägga fötterna högt!!!! Det brukar göra under för svullnaden. Att skämma bort dem med ett litet svalt fotbad är itne ehller fel. men det orkar och hinner du kasnke inte.
    Ta hand om dig också!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag blev urtrött bara av att LÄSA om det! Det verkar i alla fall som om du verkligen gillar det hela, och då brukar det gå bra.

    SvaraRadera
  3. GIRL!! Vad du jobbar!!! MEN vad KUL att ni har roligt!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Otroligt!!!! Ta på dig stödstrumpor vetja!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Herregud ja du har haft att göra!!! Men det låter som att du har haft roligt iaf och det är ju huvudsaken!!! Nu har du förtjänat en ordentlig vila!

    kramar

    SvaraRadera
  6. låter kul tycker jag. det är som när vår klubb har fotbollsturnering och man ska ta hand om 600 lag en sabla massa jobb men man har så himla kul under tiden.

    SvaraRadera
  7. Wow! Att du orkar! Jag dånar bara jag läser det! Tur att du tycker det är så roligt, det är ju det som gör att man orkar.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Saltis: ja att pyssla om fötterna skulle man allt ta och göra! Problemet är då bara att jag HATAR fötter, har fotfobi! =), så fotbad och anat jox gör jag bara när det är kris och öppna sandaler/skor är i antågande! Hahaha. Kram

    Swe Flo: just nu är jag faktiskt urtrött på mig själv, så din beskrivning ligger inte alls så långt ifrån sanningen faktiskt! =)

    Annika: jag jobbar, och känner och tänker...sen jobbar jag lite till, så jag slipper känna och tänka så mycket. Hittills lever jag och har roligt! Kram kära gulliga!

    Taina: stödstrumpor, hahahaha, ja hela jag är det kärringvarning på för tillfället, så det kanske inte vore en sån dum idé faktiskt =). KRAM!

    Stef: hahaha, vila...den kommer i januari. Då ska jag vila så att folk får väcka mig fr de dödas boning. Lovar!

    Nika: ja men det ÄR ju så! Massor med jobb, hej och stoj, och idrott på det! Det är faktiskt skitkul, även fast man känner sig smått sinnessjuk när man är mitt uppe i det =). KRAMAR

    Marianne: allt som händer finns det alltid en förklaring till. Att jag orkar med detta just nu, har sin förklaring i mitt kommande inlägg. Tror jag. Nåväl, kul har jag, men trött börjar jag bli nu...Kram

    SvaraRadera