Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

torsdag 2 augusti 2007

Hemma är bäst


Vi tog en sväng (på 60mil) hem svärföräldrarna för att visa oss under semestern och ha några trevliga dagar tillsammans. Vädret gjorde dock, i vanlig ordning, att aktiviteterna blev väldigt begränsade: långfika med espresso, vit varm choklad (moi) och folkspaning i Kalmar, deckare på tv, varma badkarsbad med badbomer från Lush och massor med god, hemmalagad mat. Den senaste veckan har det mest blivit restaurangkvällar, så hemlagat är svårslaget!

Vi hade önskat en klassiker. Hur många rätter fungerar utmärkt som barnmat för att sedan, när rätt ålder infinner sig modifieras till en symfoni av vuxensmaker? Jag slår ett hårt slag för LASAGNE. Med massor av parmesanost och en skvätt vitt vin i såsen, en stor grekisk sallad som tillbehör och en flaska rödvin direkt hemkommen med svärförädrarna från Mozeldalen! Mums.


Mitt projekt med höstgarderoben rullar vidare. Jag gjorde veckans fynd på Gina tricot som hade fått in underbara mysdressar med satinknytband i midjan och på tröjhuvan. Jag älskar myskläder nästen lika mycket som jag skulle vilja gå klädd som Jackie Kennedy vareviga dag.


Här kommer i alla fall en bild på min nya älskling, den lilla söta Burberrypralinen. Lite ögongodis blir man inte tjock av, bara lycklig=)
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar