Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

torsdag 9 augusti 2007

iPod

Jag spenderar ca 5 timmar/dag, fyra dagar i veckan på x2000. Så har det varit i fyra år, och det ser inte ut att bli på något annat sätt till hösten. Det är ingenting negativt, tvärtom gillar jag min egentid som jag får på tåget. Jag pluggar, läser allt från god litteratur till rolig litteratur (Nora Roberts är min hjälte!) och försöker planera in möten med intressanta människor eller få till oväntade möten med mina medresenärer. Men, som den tekniklooser jag ju är så inser jag att det negativa infinner sig när alla ovanstående punker inte går att uppfylla (det finns många totalpuckon som irrat bort sig på x2000 och hamnat i fel klass) och det är låång kvar till Lund: jag behöver en iPod. Jag behöver min musik, mitt sex and the city och mina filmer. Jag har envist klarat mig utan detta i fyra år, men nu är det slut på det. Nu ska jag bli iPodmamma som alla andra nördar på stan=).
Frågan är bara om det blir en blank svart eller en blank vit? Lyxproblem är också en del av livet, eller hur!?
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar