Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

fredag 3 augusti 2007

Packa...

...igen. Det känns rätt så bortskämt att inte riktigt glädjas åt tanken på att åka iväg hemifrån för semester. Just nu har jag svår hemlängtan, och vi har inte ens satt oss i bilen än. Det känns som att vi alltid är på våg någonstans. jag vill bara vara hemma i skåne nu när solen äntligen har kommit tillbaka.
I morgon bitti bär det av hem till mamma och pappa och sedan vidare till Stockholm C för några hotellnätter med diverse trevlighter på programmet.

Vi tog en sväng till golfbanan som var förvånandsvärt torr och grön. Det gick riktigt bra trots ond handled och regnuppehåll. Jag älskar verkligen sporten, även om det tungt för självförtroendet när det går illa=). Ganska ofta, alltså!

Nu har jag precis tagit premiärrundan på nya löpbandet: 30min powerwalk. Spännande att se om det kommer att ge resultat och bli en naturlig del av min vardag. Jag är mest orolig för att det ska låta för mycket och störa grannarna...men som tur är har vi riktigt snälla grannar!

Maten är snart färdig, har min vän M här på besök och det blir plankstek på terassen + kall öl.
Det är fredagkväll, och jag är helt slut, får man vara slut när man är mitt i semestern?

Kramar

1 kommentar:

  1. sommarsemester i sverige låter så skönt...ha det fortsatt bra i sommarvärmen

    SvaraRadera