Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

fredag 15 februari 2008

ok, nya tag

Oj, jag missköter mitt bloggande! Har ju två uppgifter att göra, som bara inte blivit av innan: klargöra 5 sanningar om mig själv och skriva en "bästa-lista"! Eftersom jag älskar att läsa sådana lättsamma, men informativa texter på era bloggar, så vill jag ju inte vara sämre!

Fem sanningar om mig:
  1. Jag har otroligt lätt för att lära mig, fort går det. Men jag glömmer hälften lika snabbt igen!
  2. Jag har stora broblem med att få på mig strumpbyxor. Min anatomi är inte gjord för att krypa ihop till en konstig boll och tråckla på mig nylon utan att fastna i naglar och lilltår...
  3. om jag hade haft lite annorlunda kunskaper och förutsättningar, skulle jag velat bli hjärtkirurg. Inga kommentarer till det=)
  4. Jag ställer höga krav på alla i min omgivning, men ännu högre krav på mig själv
  5. Jag älskar ofta och mycket och många människor. Skulle inte klara mig utan ren kärlek.

Japp, där ser man alltså. Sanningen är ju som bekant subjektiv, men så är det ju bara jag som får författa i denna blogg!

Vidare: här bjuder jag på en variation av mina bästa....

....dryck: coca cola med is och citron/ cosmopolitan

....skor: faktiskt ecco, som har tuffat till sig och gör grymt sköna tass-skydd

....stad: jag säger gärna Lund, men har ju ingenting emot Paris eller New York heller.

....tv-serie: Skulle gärna vara en del av Gilmore Girls, men SaTC är ju en självklar vinnare

....träningsmusik: pinsamt nog, så hoppar jag bra till Dj Bobo, hahahaha.

....frisör: finns på SKULT i Lund och heter Johanna! Grymt duktig på kemi, hennes slingor eller färgningar blir bättre än i dina drömmar

....fredagsmat: är en köttätare och bangar aldrig en vällagad oxfilé

....efterrätt: jag skulle kunna döda just nu för färska jodrgubbar doppade i vit choklad. Enkelhet.

....färdmedel: någonting där jag inte behöver trängas med såå många andra, och där någon annan kör/styr. Härliga bilar eller ett privat jet tror jag platsar i denna kategori...men jag vet ju inte säkert förstås...

....vårtrenden: att den egentliga är så hippieful, att det är fritt fram att skapa sin egen alternativa trend. Min får glamour/plain simpel/sailor/chick som labels

....vännen: den som aldrig kräver nåt, men alltid vågar ringa när den behöver en vän tillbaka

....månaden: mellan hägg och syren brukar det ju heta. Månaden varierar ju starkt nu för tiden=)

sten i ryggsäcken: all tillgång till vetenskap, kunskap och lärande som inte ens är tungt att släpa på!

....livsfilosofi: ingen kan få dig att känna dig underlägsen, utan ditt eget samtycke. (Eleanor roosevelt)

....veckodag: tisdagar, då jag börjat acceptera att det är ny vecka, men ändå ganska nära helg igen!

....barndomsminne: alla mys-fredagar med snacks, film och hela familjen samlade

....förutsättning: säger som IKEA-pappaIngvar: "Det mesta är ännu ogjort! Underbara framtid!

Så där! Nu känns det lite bättre, lite mer ordning och reda även på bloggen=)

Ha en fantastisk hel ni alla. I morgon ska vi fira alla hjärtans helg tillsammans med ett annat par. Kärlek och vänskap tillsammans!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen så roligt med alla dessa listor. DET tycker jag med, och jag tycker verkligen att man LÄR känna bloggaren bakom tangentbordet bättre på det här sättet.
    KUL och du körde hela två listor!!!

    SvaraRadera
  2. Tack för all upplysning nu vet man lite mer om dig ... ha en underbar måndag Kram
    PS: Vissa listor är kul medans andra struntar jag i DS:

    SvaraRadera
  3. Jag älskar listor! Det är så himla kul att läsa. Känner igen det där med strumpbyxorna - har alltid undrat varför dom krymper just när man skall sätta på sig dom...skumt..

    Höga krav hade jag förut på mig själv och jag fick lära mig en rejäl läxa av det. Vissa klarar det vissa inte, jag klarade det inte.

    Nej, utan kärlek klarar man sig inte.

    Är Coca Cola-beroende själv. Borde ju faktiskt försöka dricka mindre coca cola, men....det är ju så gott!

    Träningsmusik: Jodå, hoppar också bra till DJ Bobo Hahahahahaha!! Och jag är ju ändå snart fyrtio!! Hahahahahaha!!

    Underbar lista!

    :D Liselott

    SvaraRadera