Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

lördag 2 februari 2008

Tiden springer ifrån mig!!!

Veckan har varit helt galen. Upp tidigt, x2000 tur och retur till Unversitetet varje dag (ingen höjdare när det vankas snöstorm över så gott som hela landet). Massor med seminarier som jag höll på att somna på, har nämligen haft svårt att sova på nätterna. Stormen får hela våningen att tjuta, känns det som, och huvudet snurrar av tankar mest hela tiden.

Ledig helg rent jobbmässigt, pluggmässigt är den dock ett virrvarr av måsten, krav och deadlines. Veckans absolut bästa nyhet: C-uppsatsen är ÄNTLIGEN klar! Jag får respondera på den inom snar framtid, men den är nog något av det bästa jag skrivit, så därmed blir den lätt att försvara! Tycker mest synd om mina opponenter, för de får en komapkt text på 50 A4sidor, enkelt radavstånd utan bilder eller grafer, att försöka ta sig igenom! Hahahahahaha....

I kväll har G, lillebror, och sambon ätit min hemmalagade middag, serverade kycklingspett och spett med frukt & grönsaker, jasmineris och jordnötssås. Efter det tog vi oss ner på stan för att se helgens SF-premiär: Charlie Wilsons War.

Jag säger bara: sätt ihop Julia Roberts, Tom Hanks och Philip Seymore Hoffman, och det kan bara bli lysande! Helt enkelt en kanonrolig, tänkvärd och även tragisk film som ni alla måste se snarast!

Nu, åter till SOU, japp, statens offentliga utredningar är verkligen ett sant lördagsnöje=)....eller vad säger du Fia=). Neee, men ibland måste man helt enkelt....

På återseende!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Känn dig inte tvingad att skriva utmaningen när du har så mycket annat som är viktigare. Ja här blåser det fortfarande men inte så intensivt som nere hos er antar jag. ha nu en bra dag och kommande vecka likaså. Kram ...

    SvaraRadera
  2. DU har mkt för dig, som vanligt, Lia!!
    OCH så lagar du god mat mitt upp alltihopa också...Mums! One of these days hoppas jag att det blir jag som får komma hem till dig ;-)
    Kramar!!!

    SvaraRadera