Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 25 september 2007

För det regnar här i skåne idag.

Ösregn. Åkte till Jana för att få mina naglar fixade igen. Blev som alltid perfekt...perfekt avbrott i studierna.
I morgon är det x2000 som gäller, även det en stor del av mitt liv. Jag bor på tåget, nu ska vi ses alla tjejerna och försöka kombinera god mat + finslipning av tentan. Mysigt att ha studiekompisar som inte tvingar en att plugga ihop var eviga dag, utan gör det till en happening varje gång vi väljer att ses!

Annars behöver jag vinna lite pengar. Nu. Vi vill bygga villa. Gärna inom två år. Och jag vill bara sätta igång. Vi vet till och med precis vad vi ska ha. Sambon är återigen utflugen till Storbritannien, han jobbar hårt eftersom han inte tror på det där med att vinna pengar=) Gjädjedödare säger jag!

Jag står för övrigt för matlagningen i morgon kväll. Vi har två vegetarianer i sällskapet, så det blir min krämiga saffransrisotto med soltorkade tomater och sparrisknoppar. Vitt vin och okrtistligt mycket parmesan kommer mina vänner också att få!
Tjing!

1 kommentar:

  1. Hej vännen

    Ja...jag skulle också vilja vinna på lotteri...suck. Kanske jag får börja köpa lotter?
    Önskar dig en bra helg

    SvaraRadera