Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 24 september 2007

Äntligen!

Jag har nu en vecka kvar till min hemtenta ska vara färdig, och det går äntligen i rätt riktning. Jag har tagit mig upp för berget, tittat på utsikten och skuttar nu nedför...vilket betyder att jag i princip bara har att skriva samman mina punkter till en flytande text,skapad av lite akademiskt tjusig terminologi=)

helgen har varit produktiv, trots ont i halsen och feber. S kom oväntat på besök i Lund, jag bjöd på god haloumisallad med melontzatziki och bröd med hemmagjord hummus. Allt går lättare när man har en pluggkompis att diskutera med!

i torsdags eftermiddag skulle sambon åka iväg på ett möte i Skive, Danmark. Jag fick plötslig och akut hjärtsnörp och kände att det vore rent traumatiskt att se honom åka (att han skulle vara tillbaka fredag kväll hör inte till historien). Sambon fick vackert uppdatera till dubbelrum, jag packade på 12 min och satt plötsligt nere i bilen med alla skolböckerna i knät! Det blev en fantastisk roadtrip på ca 120 mil tur/retur, vi älskar att åka bil tillsammans, och tre stora broar, massor med hav och hotellnatt är ju inte att förakta! Sambon jobbade mest, jag pluggade och tog det lugnt. Men det gör mig glad i hjärtat att jag fortfarande kan känna så, att jag fortfarande kan få kärlekskramp och rusa ner i bilen för att försäkra mig om att han inte ska åka utan mig! Jag är oftast rätt dålig på att vara kär, men när jag älskar, då gör jag det i alla fall ordentligt!

I morgon: till nagelteknologen och bli finfin igen.
Tjing.

1 kommentar:

  1. Lia, jag hoppas att det är OK om jag länkar dig på min blogg.
    Vad otroligt mysigt det låter med er roadtrip! Håller med om att det är mysigt att åka bil långt. Samtalen flyter så bra! Ofta blir det ju ännu bättre när det sker rent spontant. Och så havet...ja jag säger inget mer om det...Suck...
    God mat lät det också som du fixat till under helgen...

    SvaraRadera