Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

söndag 30 september 2007

Jag är fääärdig!!! Trots urkass studieteknik

Min hemtenta ligger här på skrivbordet. Utskriven och klar i en rosa mapp, adresserad till "Urägare Sten Andersson", ett internt skämt som jag tror min lärare kommer att uppskatta...i alla fall mer än den rosa mappen!
Jag tittar på den då och då, för att vara säker på att den inte har försvunnit, att jag inte har drömt att den finns liksom. Jag trodde aldrig att jag skulle bli klar, mest för att min studieteknik denna gången har varit mycket tvivelaktig:
jag har ätit tapas med tjejerna, druckit vin och försökt reda ut Marxismen med en kompis och hennes data-kille, tagit en 150-milstripp till Skive, kollat säsong 1,2 och 3 av Gilmore Girls (i och för sig en del av mitt upplägg. Hela min B-uppsats i historia är tillverkad mellan intrigerna i O.C). Jag har letat hus, letat möbler, städat hela lägenheten (100m2 rymmer många dammiga hörn) och bjudit in gäster i vårt hem. Igår tryckte jag även in en tripp till Field´s (på andra sidan öresundsbron)...just in case.
Men ändå är den färdig!

Vår shoppingtripp alltså: jag verkligen älskar att min sambo är precis lika intresserad av saker, kläder och människor som jag är. Nej, han är inte vidare gay eller ens feminin, men han gillar att ha det snyggt omkring sig! Vi shoppar bäst tillsammans. Utflykten var ett trevligt sätt att spendera lördagen på, men syftet var lite mer seriöst. Vi var på jakt efter fina festtoppar till mig. Silkiga, glittriga, hala, fantastiska och snygga till både jeans och svarta kostymbyxor. Anledningen till att jag lider brist på dessa just nu, är inte att garderoben är liten eller innehållsfattig, utan att jag om två veckor ska genomgå en stor operation. Utan att säga för mycket, så kommer halva jag att försvinna. Och min inställning är naturligtvis att oavsett hur ont jag har eller hur resultatet blir, så ska jag i alla fall leva med stil. Så nya toppar anpassade för den nya kroppen var ett måste.
Jag kom hem med sex olika, några var iof klänningar som går att sätta över jeans, strumpbyxor eller svarta byxor), och jag kan glatt rapportera att höstens kollektioner från In Wear och Soaked in Luxury verkligen är fantastiska!!!

I går kväll tog vi ännu en kort tripp. Vår säljare på Husfirman gav oss en adress, där vårt drömhus precis blivit byggt. Naturligtvis var vi ju tvugna att åka förbi och kolla.....
Jag har aldrig fött barn, men antar att en liknande känsla infann sig i min mage när vi stod utanför huset: det är underbart. Ren perfektion, alla andra husen i kvarteret är fina, men detta är vårt, detta är vad vi har längtat efter i hela vårt gemensamma liv, tillsammans med detta bygger vi oss det liv vi vill leva!
behöver jag ens säga att jag är äggsjuk idag och funderar på att öppna en eskortservice eller annan verksamhet där jag kan dra in lite snabba cash!

Ikväll blir det gäster och trerätters, naturligtvis ska även söndagskvällen ha en egen guldkant!
Tjjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar