Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 18 september 2007

uppdatering i livet

Sambon har återigen rest sin väg- jag körde honom till flyget vid 05 i morse och ansåg mig vara väldigt snäll som ens var vid medvetenade vid den tidpunkten.
Sitter och arbetar med min hemtenta nu. Den är helt enkelt klurig. Själva uppgiften är liksom inte så svår, att reda ut vad olika teoretiker genom tiderna har sällat sig till för paradigm och hur kritiken har gått med stormsteg - fram och tillbaka. Det som gör alltihop svårt är formen: det vill säga hur uppgiften ska presenteras!
Vi har i uppgift att via dialogform skriva detta som en akademisk konferens mellan ett visst anatl av dessa teoretiker. Jag är utbildad svensklärare, och ja, jag lägger nu krokben för mig själv! Jag vill naturligtvis att dialogen ska vara lysande, felfri och grammatiskt korrekt. Således sitter jag alltså och petar i min text i stället för att bara skriva klart, be till Gud och lämna in skiten!

Avbrott behövs, så tjejerna släpar med mig på restaurang ikväll! Vi ska bara vara jättetjusiga, dricka massor med gott vin och skvallra. Vad våra "män" gör ikväll???
Ah, de sträffas också, för att spela x-box (hahahahahahaha) och har i uppgift att vara chaufförer i natt när vi ladies vill hem igen=)
Vaddå, hålla killarna hårt?! det är ju för tusan inte vårt fel att vi har vuxit ifrån x-box och popcorn.
Tjing

1 kommentar:

  1. Hejsan Lia

    Tack för din värmande kommentar. Men jag blir så nervös när lärare läser min bok eftersom jag är allt annat än duktig på grammatik och korrekt språkbruk. Min första bok var ju en trevare. Den andra är bättre rent språkligt tycker jag men långt ifrån perfekt. Jag bara hopps när folk läser den att de kan förnimma känslor och stämmningar i min ibland dråpliga vardag som är så lik många andras.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera