Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

torsdag 14 augusti 2008

Idag

Oj vad mycket jag har fått gjort idag! vaknade riktigt tidigt helt av mig själv, och höll på att svimma när jag såg vad klockan var. Nåväl, vaken som jag var, lyckades jag sätta igång med studierna direkt. Just nu har jag näsan i en doktorsavhandling som analyserar skillnaderna mellan välgörenhet och filantropi utifrån ett genuspersektiv där man studerat kvinnan som en del av en organisk individ. Jätteintressant ämne, men en så fruktansvärt tungrodd avhandling. Men jag har varit envis, bullat upp med varma mackor och choklad med vispgrädde (ja, jag leker att det är superhöst nu) och äntligen har jag klarat mig igenom 2/3 av boken och fått ordning på min läslogg! Inte illa pinkat för att bara har suttit en ynka dag...

Det är storm ute. Jag förbereder mig för att packa semesterväskan, just nu känns det verkligen overkligt att vi ska ligga på playan och njuta i en vecka. Har ni också känt så någon gång: att man har hela hösten välplanerad, vet precis vad som komma skall, och ändå känns det som om man studerar någon annan persons schema?? Att det är helt overkligt att alla måsten och planer på allvar tillhör dig själv?!

Nog sagt om det. Massor av planer finns det framöver. I centrum står hur man dumpar allt och alla som bara äter upp min energi, till förmån för bättre sysslor...och ändå upprätthåller ekonomin i hushållet...hmmm...det är jobbigt att vara vuxen ibland.
Tjing

1 kommentar:

  1. Men visst är det väl skönt att man vet att man ska resa bort till ett varmt land!!

    Sen mindre skönt att komma hem till ett kallt land...

    men...

    i alla fall *ler*

    Kramisar Liselott

    SvaraRadera