Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 18 augusti 2008

Lite mer ordning också!

Jag är lite trögstartard, det får jag nog lov att medge. Gillar att prova på saker på mitt eget vis och sedan utvärdera. Det har jag nu gjort, och kommit fram till slutsatsen att det var ju bra dumt.

Så i fortsättningen kommer jag alltså att följa reglerna och skapa mer ordning här på bloggen genom att göra som ni och svara på era kommentarer direkt i kommentarsrutan! Förlåt att jag tagit så lång tid på mig att komma fram till denna enkla slutsats =))

5 kommentarer:

  1. Jag förstår dig det är det här jag bloggat om tidigare.
    Ibland är det bättre att svara på sin egna blogg om det rör ämnet man skrivit om.
    Eller oxå bara gå in och ge en hint om att man varit där då kan man gå tillbaka och svara på inlägget huva, huva vad kompliserat allt blev helt plötsligt.

    Gott råd gör som Du känner är bäst för dig. Kommentera lite här och lite där det är nog bäst iaf.

    Önskar dig en trevlig semesterresa. Ha en fin kväll! Kram ...

    SvaraRadera
  2. Hej gums!

    Alla gör olika och man blir lätt förvirrad ibland. En del svarar i sin egen blogg (något som jag började med för längesen då jag insåg att 90% gör det), men en del svarar i den andres blogg.

    Dock är det lättare att svara i sin egen blogg för då hänger man lättare med i konversationen som blir. :)

    Men man måste alltid göra det som är bäst för en själv. Glöm inte det.

    Kramar Liselott

    SvaraRadera
  3. Bättre att svara på kommentarer i egen blogg, tycker jag. DET blir så mkt lättare.
    Bra att du bestämt att göra så. Det tristaste som finns är bloggare som låter bli att svara på kommentarer. DU har alltid svarat, om inte här, så på min blogg. DET uppskattas!!! Och att svara direkt på egen blogg är det allra smidigaste. Jättebra beslut!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Hej jag har hittat hit till dig precis nu, och din blogg och ditt liv verkar vara så intressant:-

    Som sagt man ska göra det som man tycker funkar för en själv, dock...om du bara svarar inne hos dig, vilket inte är så vanligt hos de inredningsbloggar jag besöker dagligen, så kanske du går miste om alla nya fina bloggar som lämnar kommentarer hos dig:-?
    Hursomhelst, gör det som passar dig så blir allt bra!

    Ha en fin dag!

    //Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  5. Lotta: Tack, ja vi ska koppla bort alla måsten och bara vara på vår resa. Har funderat massor på hur man bör göramed kommentarerna. Svar är viktigt, men även att bara vara inne och säga Hej betyder så mycket..Kram

    Liselott: japp, nu kommer vän av ordning och planering fram, hahaha, höstterminen startar och alla hjärnceller pekar mot att fixa fixa =))

    Annika: min kära vän. Du sätter bra exempel för hur man på egtt enkelt och tydligt vis gör bloggen lätt att följa och trevlig att besöka. Varför skulle jag vara så dum att inte göra likadant på en gång! Och precis som du alltid också svarar mig, så kommer jag alltid ta mig tid att svara dig! Alltid. Kramar i massor

    A home far away: Gunilla! Välkommen hit till min blogg, jag blev så jätteglad över din kommentar, för min blogg är okänd och inte alls (tror jag) så vidare välbesökt! Då värmer det med nya "vänner". Ska genast surfa runt och se hur ditt liv gestaltar sig! Hoppas du återkommer snart igen! Kramar

    SvaraRadera