Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 11 augusti 2008

Uppdatering om familjelivet

Lilla Pixie-jamjam...som min syster säger
Vår Princess Pixie
Junior busar med syrran
Pixie kollar in altanen

Vi bygger bo. Jag och sambon. Funderade, planerade, resonerade. Synade vårt liv, vårt hem och vår ekonomi. Analyserade hur morgondagen kan te sig för oss och gick igenom våra grundregler för hur vi vill vara som föräldrar, vilka regler som måste gälla.

Efter allt detta var vi överens. Vårt lilla troll Junior ska inte få vara ensam alls, för vi har nämligen köpt hans lillasyster också! En helt bedårande liten kattflicka som redan har världens persolighet. Hon är cool, men också en riktig tänkare, sitter och funderar väldigt mycket med huvudet på sned. Och hon avgudar sin bror. Naturligtvis har vår lilltjej också fått ett namn: hon är döpt till Princess Pixie. Så vår familj består nu av två sötnosar. Vi hälsade på dem igår och busade riktigt mycket. Den 29:e får de äntligen komma hem hit och vi ser otroligt mycket fram emot hösten. Massor av kärlek.

Och som den fanatiska kattälskare jag är, så kommer det bara serveras finaste torrfoder, cook-chill färsk fisk och handskalade räkor på helgen. Precis som mamma alltid har gjort med vår katt hemma. Igår köpte vi även tandborstset så de små kommer att få bra munhälsa. Svärmor tandläkaren är riktigt nöjd över utvecklingen. Så också vår veterinär, som är ägare till kattmamman!
Tjing

3 kommentarer:

  1. herregud vilka underbara varelser. Så härligt gosiga. Jag tror ni gör rätt i att skaffa två. Vi ångrar inte en sekund att vi skaffade en lillasyster till vår hund Libby. Dom har så skoj tillsammans och gör av med massor av energi av allt busande. Var dock beredd på en del missöden...du vet...blomkrukor som far i golvet, gardiner som fungerar som lianer...möbler som behöver rollas med tejp dagligen för att hår.....det är dock ett kärt bekymmer och man får så mycket igen.

    SvaraRadera
  2. Underbara små missar har passat dotterns katt då de var på semester. han följde mig som en hund hel mysig.
    Ha de gott.

    SvaraRadera
  3. Åh vilka små söta katter! Vad avis jag blir! sucksuck...

    Allergisk som jag är får jag ha söta saltvattensodjur i vårt akvarium istället. Hahahahaha! Nåväl, nemo-fiskarna är ju riktigt söta faktiskt. Och fiskar är roligare än vad jag trodde att det skulle vara.

    Hasta la vista, baby!

    Kramis Liselott

    SvaraRadera