Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 24 juli 2007

Att göra rätt för sig

Satt och läste mina egna inlägg för att kolla språket, och insåg någonting: det låter som om jag är en rätt lat, trist jäkel som ligger och pillar mig i naveln medan min kära sambo gör allt hardwork!
Nu är det på tiden att jag ändrar på det och gör rätt för mig!
Såhär ska det vara: jag har just nu mitt sista "sommarlov" som student någonsin. Jag har pluggat i fyra år och går snart (längtar) på mitt femte och sista. Under åren pluggar jag heltid, jobbar massor på det där möbelvaruhuset och pendlar 80mil med x2000, varje dag, för att komma till mitt älskade universitet. Men nu, nu har jag time out. Uppladdning, lata dagar och så vidare i två veckor till innan verkligheten knackar på dörren igen. Och det är 2 veckor av bara ren lyx. För att jag är värd det=).
Så, nu iväg till Tylösand och sen vidare till Gbg. Affärsmiddagar, shopping, jobb (för sambon), träffa vänner och mysa med farmor i vinbärsbuskarna. Vem har sagt att det inte blir semester även fast helvetesregnet öser ner!?
Kyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar