Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 23 juli 2007

Måndag

Varje måndag känner jag det som om jag är tvungen att starta om mitt liv igen. Lite som att starta om datorn. Jag tror inte att det är riktigt sunt att känna såhär. Jag kan förstå om människor som är bakis, ensamma eller ledsna känner så, men jag faller inte inom någon av dessa kriterier, så varför, varför, varför blir jag så tung i sinnet så fort måndagen visar sitt fula tryne??
Helgen har varit mysig. Jag har feber och ont i halsen, men allt sånt glöms bort när regnet piskar mot rutan, sambons lillebror G är på besök och det vankas urgod mat, massor med soft musik och harry potter!! Jag tycker väldigt mycket om G, somliga skulle nog känna att det är fel fel att verkligen avguda sin sambos bror,men han e störtmysig! Jag är så glad över att få vara hans "storasyrra" med och få komma med relationstips och shoppinginput. Vi har helt enkelt rätt kul ihop.

Eftersom det som sagt ösregnar så känns skåne väldigt höstigt, och för att söka de positiva så innebär höstkänsla en stor dos med LYCKOPILLER i form av höstgarderob!
Jag älskar höstkläder framför all annan shopping. Gillar färgerna, tygerna och siluetterna. Är en sucker för söta kappor, KOFTOR, kjolar och skor.
Varje år ägnar jag augusti åt att städa ur garderoben och planera min kommande outfit för hösten. Jag är ingen modeslav, och jag blandar gärna märkeskläder med hm, men jag får en enorm kick av att känna mig välklädd!

Måndagen är snart slut, och jag kommer att ägna all energi åt min garderob. I morgon är det tisdag (lustigt nog min favoritdag i veckan) och vi ska förflytta oss till Tylösand för några sköna hotellnätter och restaurangkvällar. Sambon + kollega ska jobba på dagarna, själv funderar jag på att fortsätta min jakt på den perfekta garderoben...uppdatering lär följa!
Tjing!

1 kommentar: