Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

onsdag 18 juli 2007

Semester

Det är riktigt skönt med semester för att jag får så mycket tid att göra de onödiga sakerna som annars helt enkelt inte får plats. Igår hade vi tip-top väder över skåne, så sambon tyckte gott att vi kunde behöva en liten roadtrip. Vi gillar att köra bil, åka och besöka söta små platser i vårt underbara land och titta på fina saker, spontanbesöka snälla vänner eller bara glida.

Igår gick färden först till Hbg för att shoppa skjortor. Ingenting går upp mot en mjuk, sval Stenströmsskjorta över brunbränd hud! Hittade en jättesöt ljusrosa, med kritstrecksränder, vit krage och småblommor inne på slagen. Låter liksom lite väl mycket, men den är helt underbar! Dessutom fick jag tag på den obligatoriska ljusblå storskjortan som jag snör ihop med ett brett läderskärp över ljusa slitna stuprörsjeans.

Efter det gick bilen vidare över Höganäs, med glasstopp vid havet i Viken, lite Black and Whitemiddag vid nästa strand i Lomma och slutligen ner till härliga falsterbo för att träffa vänner! det är som bekant hästvecka i Falsterbo vilket betyder en ypperlig chans att träffa de hästtokiga vänner som annars befinner sig långt upp i landet. Lite rödvin blev det för mig (det finns fördelar med att vara passagerare) och när vi styrde kosan tillbaka hem såg vi solen drunkna som en stor blodapelsin i havet med Öresundsbron som ståtlig åskådare. Jag älskar verkligen mitt sommarsverige, det slår all charter med hästlängder, bara vädret är ok!

Nu lite kvällsjobb och annat trist, men i morgon blir det Per Gessle på Sofiero Slott med en massa vänner, syskon och goda tilltugg!
Tjing.

1 kommentar:

  1. Jamen...jag ser att du är i mina gamla hemtrakter. I HBG har man härjat i sin ungdom. Hehe
    Ha det bäst

    SvaraRadera