Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

onsdag 11 juli 2007

Härmapa

Jag får väl medge att jag är en härmapa. Startade min blogg på en annan portal, men blev genast missnöjd med layout och hastighet. Sökte efter andra alternativ och följer nu uppenbarligen strömmen...en underbar bloggande ohio-bo tipsade om blogger: och jag tackar och tar emot!

Här i Lund är det semesterveckor och sambon är äntligen hemma. Tyvärr är alla våra planer som bortblåsta (regnade) så nu sitter vi här i våningen och undrar när sommaren ska komma tillbaka! det känns liksom lite...snopet! Inget golfande (banan ligger på havets botten), inga härliga restaurangkvällar med vänner (det kylda vitvinet matchar inte med höstjackan) och lata dagar på playan i Falsterbo kan man ju bara drömma om. Dessutom ivarderas ju den delen av landet snart av vackra hästar och allmänt tokigt folk, hahaha.

Tips som kan vara i klass med lyckopiller och sätta guldkant på en bortregnad semester mottages gärna. Tills dess att solen återkommer får jag väl försöka att inte bli beroende av min nya fina blogg!

Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Hej hej vännen

    Du fick ju till en jättefin blogg. Visst är det enklare att blogga här?
    Jag pratade med en vännina i sverige igår och hon berättade om allt regn som kommit och om översvämmningar...usch. Men jag tror att sommaren kommer igen till er, annars får jag beema över lite sol och värme härifrån tror jag.
    Ha en skön dag
    kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag följde hennes exempel oxså lämnade expressen. Tog mig hit till blogger
    Ha de gott /Lifetime

    SvaraRadera