Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

onsdag 25 juli 2007

Lyx

Sitter i en fluffig, puffig hotellsäng och bloggar. Sambon sitter bredvid med sin laptop och jobbar. Klockan är 23 och vi är nog det minst romanstiska paret i landet för tillfället!
Annat var det igår:
Vi kom till kära Tylösand vid 20 på kvällen, duschade och fixade till oss ordentligt. Affärsmiddag med två av sambons kollegor blev till en helkväll +halvnatt av skratt, anekdoter och mentorskap på hög nivå. Vi började med en trerättersmiddag på helt fantastiska Lilla helfwetet med gott vin, cider och stans bästa cosmopolitans! Om ni har vägarna förbi kan jag varmt rekommendera deras tryffelbearnaise, den kan man döda för. Smålulliga som nykära tonåringar gick vi alla fyra vidare för lite öl på lilla torg. Det är så kul att få följa med sambon och träffa hans kollegor. Företaget verkar ha en varm atmosfär och hittills är det nästan så jag undrar om de har en plats över för mig!? En gymnasielärare bland kemisterna....hmm...låter lite som en katt bland hermelinerna!
Vi somnade efter en superlyckad kväll och massor med gosande när klockan var 03. Väckarklockan som gick igång vid 07 höll på att bli demolerad.
Frukostbuffén var väl inte den bästa vi skådat och vår engelska vän tittade mycket suspekt på den inlagda sillen....hahahahaha
Jag har tillbringat dagen med farmor, ätit lunch och inventerat hennes vinbärsbuskar. Har dessutom shoppat vackra, sköna och prisvärda höstkläder på hm (för att få sambon lite uppmjukad inför det riktigta shoppingracet på NK i Gbg i morgon). Man får helt enkelt vara smidig ibland =).

Bilder på kläder kanske kommer när teknikloosern lär sig att ta vettiga foton på föremålen i fråga!
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar