Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

söndag 15 juli 2007

jobbigt med jobb

I morse var det riktigt jobbigt att behöva gå till jobbet. det syntes tydligt att det skulle bli en kanonfin dag och som alla vet betyder fint väder att det för en gångs skull är lungt på vårt stora möbelvaruhus...lugnt är lika med jääättelång arbetsdag.
Ännu längre kändes det när sambon på lunchen rapporterade om en värmande sol, vind som var precis lagom och alldeles folktomt ute på golkbanan! Varför, varför, varför måste jag ha sån total otur!?
Fast nu ljuger jag i och för sig lite. Total otur har jag trots allt tydligen inte. Fick veta att jag vunnit biljetter till tjejernas kamp, även kallad Solheim Cup, som går hemma hos farmor på Tylösand!! Det är kul att vinna priser och speciellt roligt när priset innebär frisk luft, golf, fest och spännande möten! Så för att mildra min olycka på jobbet idag har jag fokuserat på lyckan över mina gratisbiljetter! Gratis är gott brukar det ju heta, hahahaha.
Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar