Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

lördag 22 december 2007

Den magiska helgen har börjat

Oj, inget inlägg på väldigt länge. Det är rätt intressant ändå, hur mycket jag har haft att stå i, trots att vi inte firar den vanliga, tarditionella julen!
Allting känns så bra nu, släkt och familj har kommit överens och nu ska vi bara koppla av och njuta. G, sambons lillebror, som ju inte är så liten utan 21, kom vid lunch för att fira julen här med oss! Svärföräldrarna åkte upp till Ramebergen på skidsemester med vänner, vi ses ju allesammans vid nyår istället.

Dagen har innehållit shopping, städning, en snabb sväng på ica och sedan en magisk start på en magisk helg: först ett restaurangbesök nere på stan, följt av bio! Som de vuxna barn vi är, såg vi Disneys Enchanted som verkligen var såååå...kul! Egentligen borde man ha spytt över den trista storyn eller den förutsägbara röda tråden, men vi enades allihop om att den verkligen var riktigt BRA, med kanonhumor och härliga skådespelare: kort och gott en väldigt gullig julfilm som fick oss att må förträffligt.

Nu blir det glögg och lite mer film här i hemmets lugna vrå. Imorgon bitti ska jag försöka hitta en söt julklapp till åt sambon, för det är han värd!
Tjing!

4 kommentarer:

  1. Hej har hittat till din blogg genom Nikas. Håller fullständigt med om hysterin om att man tvunget måste vara tillsammans på julafton.Försöker övertyga sönerna som håller på att bli vuxna om att de inte skall känna att de sviker om dom har annat för sig på just julafton, vi har 364 dagar till att träffas på.God Jul på dig

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Kikar in och önskar dig och din familj en riktigt God Jul Kram Lifetime

    SvaraRadera
  3. Visst är "Enchanted" bra...Skruvad också eftersom den är rätt sarkastik. Absolut en BRA film!
    Låter skönt med lite glögg i hemmest lugna vrå!!

    GOD JUL och Kram!!

    SvaraRadera
  4. Christel: Hallå och varmt välkommen till min lilla blogg=). Tyvärr kommer jag inte åt din egen blogg av någon underlig anledning, annars skulle jag gärna läsa vad du har för dig! Hoppas du får en skön helg! Kram Lia

    SvaraRadera