Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

söndag 30 december 2007

Finns det något tillstånd som kallas Nyårsfetma?

I så fall är jag rätt säker på att jag fått en allvarlig släng av åkomman. I år blir det i vanlig ordning god mat, sällskappsspel och spanande på Köpenhamns fyrverkerier under Nyårsafton. Svärföraldrarna är hitbjudna att fira med oss, och det kommer att bli supermysigt som alltid. De är på ingång just nu, så vi småstädar och jag går igenom min garderob....
Även fast vårt nyårsfirande inte består av några storslagna festligheter, så vill man ju ändå vara lite extra finklädd. Började med att prova de alternativ som jag redan äger....och det var ingen rolig syn direkt. Kände mig helt uppsvullen och tänkte desperat att det måste vara klädernas fel...ehhh....

Tog bilen i ilfart ut till Nova Lund, det enda shoppingcenter värt namnet i skåne, och provade mig målmedvetet genom plaggen. Hittade en superfin klänning från Tiger of Sweden och en silkig rubinröd party halter-neck från Tommy Hilfiger...japp, de var verkligen fantastiskt fina!
Men inte på mig!

Sambon såg hur ledsen och uppgiven jag trots allt blev, så han föreslog att göra som målaren: tänka att det finaste resultatet består av gott underarbete piffat med perfekta detaljer...

En timme senare kom jag ut från Twilfit med två nya BH:ar och en korsett, vilka fick min överkropp att anta helt nya proportioner.....vidare sprang vi förbi Thomas Sabo och fixade accesoarer till min nyårsutstyrsel.....

Nu har jag alltså precis provat mina redan befintliga kläder med de nya underkläderna, och tro det eller ej, men resultatet blev faktist helt acceptabelt! Där har ni alltså mitt nyårstips mot Nyårsfetma och klänningsångest: Tänk på att underarbetet lönar sig=)

Tjing och Gott Nytt År till er alla, hoppas ni får trevliga festligheter i morgon!

1 kommentar:

  1. Haha!! Fenomet finns!!! Här hos mig också! Har väl aldrig känt mig så fet som just detta Nyår, och ikväll blir det garanterat lite hjälp innanför klänningen. Usch vad jag hatar att känna mig fet, men bättring stundar efter Nyår!!!
    Ha så kul ikväll och Gott Nytt År!
    Kram!!!

    SvaraRadera