Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 4 december 2007

Privat rum separerat från Privatliv

Oj, vilken krånglig rubrik det där blev då! Vad jag menar är att min lilla blogg har blivit mitt eget privata rum för tankar, känslor och reflektioner. Det som gör just denna del av mig unik, är det faktum att ingen ur min privata sfär ens känner till att den existerar!
Jag tycker att det är helt underbart att föräldrar, vänner, syster och sambo inte har en aning om vart mina rader finns att läsa, eller vad jag väljer att skriva om. Naturligtvis händer det att jag nämner er, mina vänner, för min sambo, men han verkar ha fått den uppfattningen att det är jag som går in och läser på era bloggar...att ni även har tillgång till mitt liv, verkar inte ha slagit honom det minsta=). Och tur är kanske det, för han skulle bli omåttligt nyfiken om han visste att jag bloggade=).

En bra sak med att vänner och bekanta inte läser bloggen, är det faktum att jag kan dela med mig till er om några av de julklappar som nu ligger inslagna och väntar på att få öppnas!

Till Mor: har jag, syster och sambo valt att fylla på sminkväskan och badrumshyllan i år. Det blir, i vanlig ordning, ögonskugga, lipgloss, bodypeeling och lotion från Chanel.

Till far: full uppsättning med de produkter som behövs för prefekt rakning från zirh. Om ni aldrig stött på dessa produkter förrut, kan jag meddela att de håller världsklass! Inga raksår, innåtväxta hårstrån eller sylvass skäggstubb. Vet att de finns att få tag på i Köpenhamn och på NK, men vi brukar för det mesta köpa från Gents.se.

Till sis: lexikon till hennes begynnande studier och presentkort på vissa önskade butiker.

Till sambo: slips från Burberry, en bokad natt på hotell i Köpenhamn där vi med vänner ska käka, mysa och shoppa

Till farmor: kiwi-lyktor från Iitala och koppar +brickor från Höganäs

Till svärföräldrarna: oreanga golfbollar så de kan spela även i snö, vinglas och biobiljetter

Till Mormor: smycken från Pilgrim

Japp, det var årets lista. Skulle vara kul att höra vad ni andra önskar er i julklapp, och vad ni eventuellt tänker ge bort=).

Kramar

3 kommentarer:

  1. Hejsan Lia!
    Eftersom min alfahane läser min blogg såsom våra döttrar gör så vågar jag inte skriva vad de ska få på min blogg men kan nämna något till dig här.
    Två döttrar; Väskor från Kahy van Zeeland inköpta i NY.
    1.Barnbarn; Kläder från Gap även de inköpta i Ny.
    Alfahanen; G.Armani COD, afterblam inköpt på Saks i NY. Allt innan vi flyttade hem perfekt.
    Ha nu en underbar dag.
    Kram Lifetime

    SvaraRadera
  2. Vi har redan köpt OCH använt våran julkapp för i år! Vi köpte ett löpband som vi har satt upp i vårt gästrum så nu gås det stadigt en halvtimme per dag för maken samt drygt en timme för mig.

    Vi måste ha varit väldans snälla detta året då tomten gav oss nya fina löpskor också.

    Alla andra klappar var jag klar med tidigt, tidigt då de skulle skickas till Sverige och kors och tvärs i USA.

    Då jag är "begåvad" med två mammor (maken skrattar varje år och undrar om det är två små flickor jag skickar till då de får EXAKT samma saker i EXAKT samma mängd...) så tackar jag min lyckliga stjärna för Elisabeth Arden. En bunt av hennes hudvårdsprodukter och några läppstift så är jag alltid klar med "stora" klappen, sedan fick de Kitchen Aids nya kniv (där en del donerades till bröstcancerforskning) och lite annat smått och gott.

    Mina syskonbarns julklappar skrev jag om (delvis) för ett tag sedan, men de inslagna paketen i år ska öppnas på morgonen och innehåller BARA pysselgrejor, förhoppnigsvis ska det underlätta den lååååånga väntan på tomten...

    Nu ska maken bara svettas över min födelsedag..hehe

    SvaraRadera
  3. Och vi har köpt en 46 tums platt-tv Sony Bravia till oss. Den kommer den 15...Nu har vi inte råd med mer, haha!!
    Min blogg är totalt allmän, alla vet att jag skriver den. Så inte törs jag lista julklappar där inte...
    Skickade hem klappar till Sve för lite sen. Och väntar på paket från sve :-)

    SvaraRadera