Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

onsdag 5 december 2007

Har fått en släng av Julsjukan

Trodde att min medicin skulle bita på allt: men tydligen inte. Jag är helt julsjuk! Kan liknas vid att vara äggsjuk, jag går runt i cirklar och vill bara bli frisk så jag kan åka ut och studera årets julskyltning på stan, kolla fler klappar i Köpenhamn, promenera mellan alla fiiina villor bredvid och kolla in deras dekorationer, bjuda vänner på glögg och boka in ett julbord på Sofiero Slott!

Eftersom allt detta känns rätt hopplöst för sekunden, har jag i alla fall gjort mitt bästa idag: har beställt julskivor från CDON med min älskling Frank Zinatra och suttit under en filt med julmust, pepparkakor, kvibille gräddädel och The Holiday i dvd:n. AAAhhhhh, så soft och så myspysigt!

Sambon är iväg i vanlig ordning men kommer hem i morgon vid lunch. Han tyckte så synd om mig för att jag är sjuk och dessutom skulle vara ensam i veckan, att han överraskade med två finfina paket (adventsgåvor) innan han åkte!

Vår vän på Ecco tipsade honom om två underbara favoriter som blivit nedsatta just nu, så när jag öppnade kartongerna fanns där ett par svarta stövletter med smaaal klack och ett par skyhöga svarta lackpumps! Det är rätt schysst att ha en karl som vet exakt vad jag gillar och dessutom har koll på storlekar=). Jo, han fixar till och med att köpa underkläder! Det e respekt, hahahaha.

Så, därmed flyttade två par skor till in i mitt dressingroom, och jag njuter! Det är så kul med fina saker och det väger upp när man känner sig sjuk och misslyckad i skolan. När man talar om skolan.....
Min underbara professor ringde förresten bara för att se att jag tillfrisknar. Vårt samarbete är perfekt, och jag kommer att bli klar med min uppsats tack vare hans positiva attityd och otroliga petighet med min text.

Insåg att ni övriga vänner inte kunde skriva ut era julklappsinköp, men då finns det ju nåt kul att läsa om i mellandagarna istället! Annika och Fia: lyxlirare där med cool tv och löpband, ska det vara så ska det vara ordentliga grejer!!

Till helgen är jag inbjuden på tjejmiddag och sminkparty. Hoppas jag blir frisk tills dess. Det kan bli rätt mysigt, även om just sminket som kommer att presenteras inte alls är i min.....smak. Jag föredrar uteslutande Chanel till hudvård och make up, samt Elisabeth Arden 8 hour creme till golftrötta/vintertorra händer, läppar och armbågar. Värdinnan för festen är inte den som ska presentera sminket, vilket är lite synd, för just M har sån klass på allt hon företar sig...nåväl, det borgar i alla fall för att den utlovade tre-rättersmiddagen kommer hålla toppklass! Fick bara veta att den är tjejanpassad....ska bli spännande att se!

Nu, ett mitt-i-natten-avsnitt av SatC. Bättre än att bara ligga och koncentrera sig på att inte hosta, inte hosta, inte.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar