Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 3 december 2007

Rädd

...blir jag när kroppen inte vill fungera. jag trodde att mitt besök till akuten skulle vara en engångsföreteelse, men tyvärr nej. Infektionen har spridit sig i hela kroppen, från såren, via lymfkötlar och upp i halsmandlarna. Febern är hög, såren ligger öppna, hostan gör att jag varken får prata eller sova för den delen heller och biverkningarna från Heracillinet gör att jag tom spyr vatten...som ni märker har jag det lite mycket nu, därav dåligt på bloggfronten!

Vi (sambon och jag) hade i alla fall adventsmys här i helgen, med tända ljus och lite julsånger i cd:n. Jag älskar december för den värme som sprider sig i och med atta ljusslingor, julgodispyssel och glöggpartyn. Vill bara bli frisk nu, så man kan njuta!

Nu är alla julklappar färdigköpta och inslagna med fina papper, sidenband och nedstoppade i lyxiga papperspåsar. I min familj är paketen lika viktiga som själva innehållet, och att ge bort med stil är en självklarhet: alltså inga fula röda papper med renar på! Även rim är bannlysta, men ett fint citat funkar alltid!

Nu, sova lite om det går. Såg att Nika hade fått tag på helt underbara juldekorationer i form av lysande inslagna paket!!!! DE ska jag drömma om nu!
Kramar

2 kommentarer: