Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

torsdag 6 december 2007

Utmaningar måste man ju bara gilla!

Läste på Fias blogg att hon blivit utmanad, och i sin tur utmanar sina vänner att lista sju önskningar inför årets jul. Dessa önskningar kunde vara både andliga och materiella, och naturligtvis blir jag direkt sugen att anta utmaningen!
Här kommer mina önskningar inför jul 2007:
  • att jag blir frisk så vi får en mysig jul där alla orkar vara med och delta
  • att min älskade G, sambons lillebror, får ett positivt intagningsbesked till Lunds universitet i dagarna, så att han kan flytta hit och börja ett nytt och välförtjänt liv.
  • att vi får ett skönt 2008 med tid för vänner, golf och vårt förhållande, känns som att det blivit för lite av detta under 2007, ändring måste det bli!
  • att farmor inte ska behöva se sin syster dö...cancer är grymt, både för de som drabbas och de som står utanför och tittar på
  • att jag tar min examen enligt tidsplan, så jag kan ägna all min tid till alla underbara elever, mitt jobb känns som världens viktigaste, och det värmer enormt i hjärtat
  • att det ligger några fina klappar med sidenband runt under granen. Önskar bla. en kostym från Hugo Boss
  • att lusten att vara en god människa och alltid göra sitt bästa, oavsett förutsättningar eller bakgrund, blir en naturlig del hos det mänskliga släktet.

Det var dagens lista. Idag mår jag för första gången på länge lite bättre: så bra att jag till och med tagit på mig normala kläder och åkt en sväng med bilen. Tjoho, det är verkligen underskattat att kunna leva vardagsliv! Jag är så lycklig för att sambon är hemma igen, för att det är helg och för att jag blivit bortbjuden på lördag till en av de gulligaste tjejerna på jorden! Som gå-bort-gåva ska jag baka henne mina italienska biscottis med saffran, mandel och russin och lägga i en fin Alessi-burk. Hembakat är utan tvekan 2000-talets nya lyx!

Tjing

2 kommentarer:

  1. Det var roligt att läsa din lista...Roligt att läsa dessa listor på olika bloggar.
    En Hugo Boss kostym---Ja tack gärna!!!

    SvaraRadera
  2. Ja hembakat är absolut det bästa man kan ta med sig då man går bort. Jag har ju just fått reda på att det finns ett ställe här i Atlanta som säljer färsk jäst - YIPPPIEEE - så nu ska det bakas!! Matbröd, bullar ja allt det där som helt enkelt inte blir bra med torrjäst...

    SvaraRadera