Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 9 februari 2009

Egenhändigt ihopknåpad nominering:

Jag tänkte bara uppmärksamma er som inte redan vet:
Idag, måndagen den 9/2 drar ANNE igång med Stegtävling så det sjunger om det!
Alla är välkomna att delta och samtliga instruktioner finns på hennes hemsida.

Jag måste härmed ge Anne en egenhändigt ihopknåpad nominering:

För årets hittills bästa initiativ! Min lust och träningsmotivation höjdes avsevärt, och jag gillar den här utmaningen till 1000. Jag tycker också om "tävlingar" där inte samtligas individuella resultat måste synas hela tiden! Det är mycket mer motiverande att se hur långt vi alla går tillsammans, och att se vem som pinnar på mest, utan att för den sakens skull behöva se sitt namn längst ner på veckoredovisningen!

(komplex eller trista minnen från skolidrotten månne??!)

Nåväl, kul ska vi i alla fall ha de kommande 10 veckorna!

3 kommentarer:

  1. hej hej

    tack för tipset vännen. Mitt problem är att mina dvd spelare bara spelar amerikanska dvd filmer. jag har ingen Dvd spelare som har den europeiska zonen så jag kan inte spela europeiska dvd filmer på min spelare. Lämnade en kommentar igår men den verkar puts väck...som det kan bli
    kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint skrivet!
    Vad roligt du kände mitt initiativ var nåt som passade dig också. Jag blir glad :)

    SvaraRadera
  3. Nika: ja men slutet gott, allting gott! Fattade ju inte att det var dvd-kodningen som var boven i dramat, hahaha! Se till att få de där diamantörhängena (eller dammsugaren kanske??) i alla hjärtans dags present, hahahaha. KRAM

    Anne: Klart jag vill att du ska vara glad =). Hoppas du blir frisk fort så du kan PW:a som bara den! KRAM

    SvaraRadera