Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 16 februari 2009

Inte som alla andra måndagar

Lunds kommun har lov. Och jag ska ju i ärlighetens namn säga att jag kommer att jobba i veckan. I alla fall lite. Har en himla massa prov att rätta och lite lektionsplanering att lägga inför nästa vecka.

Men idag är det ledigt i alla fall. För både mig och sambon som också passar på att ta ut lite ledighet. Och det, mina vänner tillhör inte vanligheten inte! Min raring är verkligen känd för att vara värdelös på att vara ledig.

Så, vad gör vi då på vår lediga måndag?
Vi vaknade ganska tidigt och konstaterade att det snöade ute. Det sätter sina gränser för den här familjen: skånsk snöstorm är faktiskt riktigt osexigt! Men vi har ätit en väldigt god frulle med hembakade frukostbullar och sedan tagit oss en rejäl tur på stan. Vi har också varit och spanat in Golf ´09 för att se vad säsongen bjuder på. Mmmm...kläder, finfin utrustning. Vi längtar till det äntligen är dags att köra till klubben och njuta.

Sen sitter vi också och programmerar. Bland annat för att fixa till den här bloggen. Det är mycket kvar som ska göras, och det tar tid när man är petig. Jag vet inte ens som jag har förklarat för er hur bilderna fungerar nu? Ni har säkert alla redan listat ut detta, men ändå: jag har valt att lägga bilderna i grupper om 6. Klicka upp den första bildrutan i gruppen och ställ muspekaren högt upp till höger på bilden. Då kommer "next"-rutan upp och ni är välkomna att fortsätta läsa vidare. Hoppas att det fungerar bra i era webbläsare också, för det finns alltid skillnader mellan explorer, firefox osv.

Ikväll blir det bara massa mys med film och god pasta. Jag hämtar gärna inspiration till mina recept från restauranger som jag tycker om. Just kvällens recept finns på den här hemsidan, Caffé Nero, och jag tror att ni alla kan få lite inspiration till att hotta upp pastan!

Trevlig start på veckan önskar jag er alla!

4 kommentarer:

  1. Aaaah, hembakade frukostbullar, bara ordet - det vill jag ha denna veckan! :) Det ar ju det basta som finns i vardagslyxvag! :) Hoppas ni nu njuter av bra film och god pasta! Sjalv ar jag pa jobbet.. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härigt skön måndag ni haft! Hoppas du kan njuta av lovet nu och inte enbart rätta prov.... :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktigt härlig måndag!! Hemmabakat är alltid bäst!!

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Emma: jag är en riktig sucker för vardagslyx. Vet att det egentligen inte behöver vara så speciella saker, men att känslan sitter i lääänge! Lägger upp receptet på de pinsamt enkla bullarna i veckan. Kramar!

    Saltis: jag jobbar på, men i en väldigt maklig takt, hahaha. Mest softar jag. Och så är vi ständigt i rörelse, jag och sambon. Det blir ju så när man får lite ledig tid tillsammans. Vill hinna med så mkt! KRAM

    Stef: jag håller med dig! Jag är faktiskt inte alls lika van att baka som att laga mat, men övar för glatta livet. Härnäst står det kanelbullar på schemat=). Någon sa att det borde vara en rättighet för alla barn att någon gång få komma hem till varma nybakta bullar och ett glas kall mjölk....jag tycker nog att det stämmer, det tillhör det bästa av barndomen. Och det vill man ju ta med sig in i vuxenlivet =) KRAM

    SvaraRadera