Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 7 april 2009

Bloggträff

Jag är lite efter. Jag vet. Men jag har verkligen sugit på karamellen länge, njutit av vänner som kommer in i mitt liv på ett högst naturligt vis.

För två veckor sedan var det dags för nästa bloggträff! Tack vare underbara Petchie, var jag inte vidare nervös, för min erfarenhet av att träffa vänner såhär kunde ju inte vara bättre!!

Efter några vändor via mobilerna, lite pyssel med planering, barn som inte riktigt ville vara med, ösregn i Malmö och en lägenhet som behövde städas, så enades jag, Emma och Gustav samt A och lilla E om att dejta hemma hos mig. Jag hade i och för sig redan lovat A att bjuda på gott kaffe här hemma, så Emma fixade lite fikabröd och så hämtade jag och sambon upp henne och Gustav på Lund C. Det går ju inte ens att beskriva hur det känns när man direkt känner igen sina vänner bland folkmyllret på stationen en stressig fredagseftermiddag. Wow liksom!

Fort hem till lägenheten bar det, och när vi parkerade bilen stod redan A med lillan i famnen och väntade på oss! Ännu en gång blev hjärtat sådär varmt. Som när man får krama om barndomsvänner blandat med nyfikenhet och pirr i magen därför att allt är så nytt.

Vi dukade upp fika, gullade med barn och kattungar, försökte mata kissarna med pommes från Mc Donald´s (de såg lätt skeptiska ut!) och gick husesyn. Bubblade på om boende, barn, bloggar, fredagsteman och annat skoj. Vad som mest slog mig var hur himla trevligt det var att sitta och prata och vara sååå lika, men ändå så olika. Ålder, tankar, varför vi befann oss där vi var, barn, jobb, synen på bloggosfären, vänner, familj, ja allt i en sann blandning! Så häftigt det var!

Tyvärr kunde inte Emma och Gustav stanna så länge, då mumsig fredagsmiddag väntade hemma i Älmhult. Men underbart är kort, och jag var så glad för att vi i alla fall fick lite tid tillsammans!! Jag hoppas ju självklart att det blir fler gånger, för Emmas och mina jobb nuddar ofta vid varandra och det finns så mycket som vi har att lära av varandra och utbyta vad gäller tankar, känslor och färdigheter..

A stannade kvar. Och när två väldigt....bubblande tjejer och en sjungande lilltjej ska höras samtidigt, så blir det MYCKET sagt! Ojoj, jag tror inte det fanns så mycket kvar att avhandla här i världen, när vi väl var klara, hahahaha. Jag kunde ogenerat ställa alla mina 1000 frågor och för hoppningsvis ge några svar. Om barn, karriär, flytt, vänner, giftermål, adoption och boende.
Jag hade dock minde tur i mina försök att kidnappa världens lilla solstråle! Jag hade gärna lånat E för en längre tid, för maken till rolig bebis får man väl leta efter! Och Junior, storkatten, var helt förälskad i henne. Det var första gången som våra kissar fick träffa små barn, och det gick ju som en dans!
Så, nu är frågan: vem står näst på tur!? För jag har fått blodad tand, det här med bloggvänner och träffar är helhäftigt, roligt, spännande och värmande för själen. Hmmm, detta tål att tänkas på...

Kramar till er alla!

8 kommentarer:

  1. Åh, vad det lät kul!!! Vi kanske ska få ihop en liten bloggträff i Göteborg i sommar! Hoppas, det skulle ju vara så himla roligt! Och just Emma råkar vara en av dem!! Mitten på juli nån gång. Så är du i Göteborg då så häng på!

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa om bloggträffen även på din blogg!! Jag hoppas att JAG blir nästa bloggträff i juli men jag förstår att du tänker mer på att träffa någon NY bloggis ;-) Vet du om / när Emma och Saltis kommer tillbaka i sommar?
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Å vad roligt att läsa och se bilder!!!!! jag ligger ju ännu längre efter dig och har inte bloggat om vår träff än. Fy på mig, men det har verkligen varit fullt upp sedan dess...
    Och JAAAA jag kan bara instämma i att det var en oerhört lyckad träff!!! Så ROLIGT att snattra med dig! Så häftigt hur man kan klicka så där! Men som jag sagt tidigare, om man verkar "klicka" på nätet verkar det vara så att man gör det även IRL.
    Jag är också jätteglad att jag fick chansen att träffa Emma och hennes underbara lilla Gustav, även om det blev lite kort om tid för dem. Men bättre lite än inget alls tycker jag! :-)
    Och ja nästa gång jag kommer till Skåne hör jag av mig igen! Lovar!!!!
    KRAAAM!

    SvaraRadera
  4. Visst är det häftigt! Hittills har jag träffat Saltis (två gånger), Petra (Petchie), Kicki och Marianne och det känns verkligen som om man känt varandra jättelänge! Och t ex Saltis och Petra är lika pratglada som jag!

    Hur gör du förresten dina bildspel?

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart inlägg! Tänk hur det kan bli. Hitta vänner "på detta sättet".Plötsligt har man kommit väldigt nära många av sina bloggvänner. Men det är, som du skrev i ett av dina tidigare inlägg, svårt att veta var gränsen går för hur privat man ska vara på bloggen. Så det måste vara extra kul att ses IRL.
    Vad fiiiiint du har hemma hos dig!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Mz. Olsson: jappie! Tack snälla för ibjuda, självklart vill jag ju hänga på i Gbg, om det passar med jobbschema och annat! KUL! Kramis

    Petra: hahaha, egentligen så behöver jag ju ingen NY bloggis när jag har DIG =). Man ska inte gapa efter mycket, hihihihi. Kramkram

    Saltis: ja det är inte ofta som jag så totalt GILLAR en person! Jag hoppas att vi får många fler tillfällen att snattra, för du är såå cool! Och jag hoppas också få träffa lilla stumpan och se henne växa, gullunge!!! Sambon är lite nyfiken på din M också, då han redan tycker väldigt mycket om Petras O =)
    Kram!

    Anna: det är jätteroligt att vi är en så stor och härlig vänkrets, där alla har träffat någon och alla verkar så positivt inställda till sina möten, både på och utanför bloggen! Jag tror inte att alla bloggisar har nöjet att få ha det såhär trevligt med sina nyfunna vänner! Jag bara älskar det =) Bildspelen har sambon konstruerat via en flash som läggs i css. Tror jag, återkommer i frågan =)Kram

    Taina: tusen tack!! ja, gränsen mellan personligt och privat är svår, men den suddas ju lätt ut en aning när man får chansen att på riktigt träffa sina bloggvänner och känna av att man verkligen vill HA en privat relation med dem! Jag har aldrig tagit detta med att hitta vänner för givet, tycker tom att det kan vara rätt svårt att finna vänner som man verkligen gillar. Och så kom bloggandet att medföra vänner, som man vet har dåliga dagar och sämre sidor, som inte handlar om yta, uta verkliga kvinnor med ord, känslor och massor gemensamt. Det är coolt ju! Kram

    SvaraRadera
  7. Keep me posted vad gäller fotovisningsverktyget! :)

    SvaraRadera
  8. Ja i juli kor vi igen, da i Gotet tror jag! :) Det var riktigt kul att ses och nasta gang ska vi inte hasta ivag till ett tag som den visar sig vara EN TIMME FORSENAT, grr!

    KRAM!

    SvaraRadera