Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

fredag 17 april 2009

Fredagstema: VÅR!!!!

Ja men visst sörru. Naturligtvis måste jag ju ta mig tid till ett så fantasktiskt fredagstema, för jag undrar nästan om jag är sjukligt besatt av allt som har med VÅREN att göra?!

Jag har tyvärr inte hunnit fota så mycket, så några bilder lånar jag helt skandalöst från nätet.
















Det är vår här i Lund. Vi njuter. Sambon och jag. Kissarna gosar i solen. Och vi funderar. Två dagar har vi på oss. (Petra, om du läser detta: jag/vi behöver HJÄLP!) Kram

9 kommentarer:

  1. Hm vad behöver ni hjälp med?? Nu blev jag nyyyfiken i en struuuut...! ;-)
    Härligt med er gosekisse också! Vilken bild! :-)
    Och er utsikt går verkligen itne av för hackor.
    Passa på att njuta av våren. Tycker nästan det är den vakcraste årstiden i Skåne - just VÅREN!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. jaaaaaa......det är vååååår. Visst är det härligt

    SvaraRadera
  3. Jag blev också nyfiken! Ett nytt jobb eller ny lägenhet/nytt hus någonstans kanske?!
    Jag såg inget Turning Torso på bilden men jag kanske är lite blind? :)
    Vårkramar

    SvaraRadera
  4. Jag har mailat dig med mitt PR-mobilnummer, sms:a så kan vi snacka på skype om ni behöver ett bollplank...
    Härligt med grillning och er middag ser sååå god ut! Vet du vad, jag har aldrig smakat rökta räkor!

    SvaraRadera
  5. Jag blir alltid så sugen av dina underbara matbilder... fast ikväll hade vi också något gott: varma lantbrödmackor med kantareller, till det avocado med ädelost och keso... mums! Har du kommit in i jobbet igen efter lovet? Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Saltis: Jag fixar med saltismailen, lämnar en kommentar när jag har skrivit! Japp, utsikten är underbar här, och våren i skåne känns lyxig. I alla fall får man inte ta den för given helt =). Kram

    Nika: jaaaa, jag har längtat efter sol sen i september. Det var på tiden! Kram

    Anna: haha, jo Torson finns med längst till vänster, på bild 4/5 i det andra bildspelet. Det ser ut som en tornado typ =). Kram!

    Petra: TACK! Ni är bäst. Båda två. Räkta räkor ska jag väl kunna fixa fram till i sommar =)

    Christel: oj, du är alltför snäll! Vad glad jag blir. Mums, det lät riktigt gott, er middag! Jo, jobbet startade i 180, ingen rast och ingen ro. Den här veckan består av Nationella prov i Eng A + elevvårdskonferenser, utanpå all vanlig undervisning! Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  7. Härligt med vår är det. Verkligen!!
    Och jag kan ju tro att våren kommit långt nere i Skåneland också...eller UPPE blir det ju för mig...
    Ha det så skönt. Här ösregnar det idag, men det spelar faktiskt ingen roll.
    Kram!!

    SvaraRadera