Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

måndag 27 april 2009

LUFT

Jag behöver luft känner jag! Luften gick ur mig en aning idag. 9 timmar i ett kök utan att sätta sig ner, är lite väl mastigt till och med för mig.

Under veckan som gick, såg jag solen gå ner över golfbanan. Det är den stunden på dagen, och den platsen på jorden som jag älskar allra mest. Delade upplevelsen med en person som också är lika galen i golf som jag är. Vi var rörande ense om att ibland finner man platser och situationer i livet, då varken ålder eller titlar spelar någon roll. Då intressen kan få människor att komma samman och upptäcka världen tillsammans. Med nya ögon. Jag är mycket förjust i sådana aha-upplevelser.

Nu är det återigen ny vecka som hägrar. Lite ledigt får vi också. Kära sambon och jag tar en tripp iväg. Bara för oss själva. Det ska bli väldigt roligt och mysigt. Bo på hotell, äta ute och strosa runt. Titta på folk och platser som vi är nyfikna på. Ladda batterierna och bara vara.

Ha en underbar start på er vecka, jag hoppas att ni har det bra i solen!

6 kommentarer:

  1. Lia gulledu!
    Jag fick ditt mail! Har läst det och oj vad glad jag blev!!!!!!!!!
    Har tycärr inte haft tid att svara. Eler jo det har jag, men inte svara på ett sådant vis som jag vill! Alltså det är en sak att skicka ett "tack för mailet-svar" och en annan att verkligen SVARA. och jag vill SVARA. Så det kanske dröjer lite. Men svar kommer. Lovar!!! :-)
    haha lite glad blir jag även att läsa att till och med DU faktiskt KAN bli trött du ckså. Skönt att se att du inte är mer än männsika du med. om än med en övermåttans mängd energi! :-)
    Låter härligt med liten tripp för dig och sambon. Man behöver sådant ibland.
    Stor kram!!!

    SvaraRadera
  2. Solnedgång över golfbanan älskar jag också, fast jag inte golfar...
    Håller med Saltis att det är lite bra att även du, lia, kan bli trött!!!
    Mysigt med resan som ligger framför er!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. 9 timmar i ett kök! Pust säger jag bara. Jag har faktiskt provat på golf och det är avkopplande men samtidigt lite låååångsamt emellanåt. Jag har inte det rätta tålamodet. Var iväg och spelade i Portugal för flera år sedan och några av mina kollegor åkte en sådan där liten golfbil. Jag sprang. Tills en av vad-de-nu-heter-som-jobbar-på-fina-banor kom och bad mig uppföra mig lugnt och sansat!!! Hahahaha! Fick sedan höra att det finns något som kallas för springgolf där man använder endast 3 klubbor. Något för en annan kanske?
    Hoppas ni får en mysig vistelse du och sambon. Koppla aaaaaav!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det låter med en liten resa iväg, njut av det nu! :)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Låter verkligen jättemysigt! Hoppas ni får det riktigt trevligt!

    kram kram

    SvaraRadera
  6. Anna: HIHI, take your time! Här är det ingen som försvinner, och jag håller med dig: ett riktigt SVAR betyder så mycket mer. Jo tack, jag kan få rena sammanbrott och bara ligga och sova i flera dagar. Jag är helt klart mänsklig =). KRAM raring!

    Annika: solnedgången är underbar, även om man inte spelar golf ju! Jag avundas ju ditt boende precis på banan, det hade varit en ren dröm. Vi är iväg nu, och rapport kommer. Kram kära gulliga

    Taina: aahahaha...du, lugn och sansad? Nja, jag tror nog jag är benägen att hålla med dig. Golf passar nog inte riktigt alla =). Tycker du är så cool som har så mycket annan idrott runt dig varje vecka! Bilderna på dig hemma hos Anna var verkligen fina btw. Ha en underbar helg, torsdag är den nya fredagen =)

    Emma: här har vi det gött, men luften gick ju ur mig en aning, så väldigt mycket sömn blandat med en och annan tår i ren trots och frustration har det också blivit. När jag är trött blir jag max 5 år igen! =). KRAM vännen

    Stef: full rapport fr Lund önskas =)) Hoppas ni njuter av skånes sommar! För det är ju riktig april-sommar nu =) Puss och kram

    SvaraRadera