Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 14 april 2009

Hysteriska REA-shoppingen

Jag lovade några bilder på den nysteriska REA-shoppingen. Allting hann inte fotas, några saker tillföll vänner och ytterligare något blir nog gåvor vad det lider. Helgen har varit underbar! Jag har jobbat i restaurangen både lördag och söndag, och övrig tid suttit med laptopen i solen och varit flitig. Jag är nu halvvägs på mitt arbete, och det tar sig! Har fått dispans av kära sambon, då jag blev tvungen att jobba lite, så jag ämnar vara färdig på söndag. Jag har roligt, som bara den. Och ja, jag är en första klassens pluggnörd! Min förhoppning är att det smittar av sig på mina elever =)
Natti natt!

10 kommentarer:

  1. Oh vilka kap!
    Gillade verkligen diskmedels"burken" skarpt! En sådan skulle man ha!
    Skedarna är också superfina tycker jag. och en Margretheskål har jag, fast den stora varianten.
    Härligt att helgen varit så bra också. Och produktiv.
    Kramen!!

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du har köpt! Det är alltid lika skoj att shoppa!
    Hoppas allt är bra!

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina saker, allt min stil! :) Ha en skön tisdag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Snygga prylar du hittade. Du har ju sån fin smak.
    Kram

    SvaraRadera
  5. JA, du har verkligen bra smak, Lia!! Skitsnygga grejjer, helt enkelt!!!
    KRAMISAR i massor!!

    SvaraRadera
  6. Saltis: tack gulliga! Jag blev så trött på paketet med diskmaskinstabletter. J ställer det alltid under diskbänken, bredvid soppåsen. Och har man riktig otur åker det sopor över kanten och ser i kartongen! Skitäckligt!! Så nu är det slut på slabbandet. Locket på liksom =). Kram

    Stef: jag vet att det är ytligt, men shoppling är liiiivet! =) Allt är bara bra och jag väntar med spänning på att du ska komma hem, så jag kan locka dig hit och käka glass med mig i solen. vill ju höra om Amerikat! Kram

    Emma: tack snälla! Hör att du också jobbar mer än vnligt just nu, det är bara att längta till sommaren! Var rädd om dig! Kram

    Taina: tack tack, du är alltför vänlig! Smak vet jag inte alls om jag har, men däremot ett envist intresse att få saker som jag vill ha dem, inredningsmässigt iaf =). Kram!

    Annika: Gullegulle! Alltid så snälla och uppmuntrande kommentarer. Har saknat dig i en heeeel vecka!! Kramkram

    SvaraRadera
  7. Jag kan bara hålla med de andra, du / ni har verkligen så fin smak - det vet jag ju efter att ha sett er fina och mysiga lägenhet. Bruka Design har så mycket fint, skulle vilja ha alla grejor med text på - för att lära O mer svenska ;-)
    KRAM och lycka till med uppsatsen!!

    SvaraRadera
  8. Brukas grejer älskar jag, de har så mycket fint. Jag skulle lätt kunna shoppa loss rejält där. Diskmedelsburken var verkligen superläcker!
    Dessertskederna likaså, enkla och stilrena. Gillar verkligen stilen.
    Jag säger som Petra, du/ni har väldigt bra smak!

    SvaraRadera
  9. Kollade med mina föräldrar i Södertälje och där finns Inspirera kvar. Måste vara franchise och just butiken i Malmö som gick i konkurs snarare än hela företaget. Har också Margrethe-skålar fast svarta i tre storlekar. Eller fyra förreste för jag har en smal och hög också.

    SvaraRadera
  10. Petra: wow, jag uppskattar alla bra försök att klä in ett shoppingsug i mer förståndiga uttryck: som det där med svenska ord för O! Hahaha, det var smart! Tack gulliga för ditt beröm, du har ju som sagt sett hur vi bor, och även värdinnan i såväl vettiga kläder, som mysdress =). KRAM!!

    Anne: Åh, vad lycklig jag blir att se en kommentar från dig! Har varit lite fundersam/orolig. Kollat mailen för att se om du kanske har skrivit. Jag hoppas att du har det bra!? Tack, vi tycker om fina saker. Det är ingen idé att låtsas som något annat. Sambon är världens bästa shoppingpartner! Kram

    Anna: nej, det är bara butiken här i Lund på Nova som konkat.Hörde att det kommer bli GRANIT i den tomma lokalen, vilket gör mig glad, för jag gillar deras stil och förvaring. Jag har också de stora skålarna, tycker de är överlägset bäst eftersom plasten inte tar smak/lukt/färg...inte ens tomatsås fastnar! Kram

    SvaraRadera