Om mig

Mitt foto
Du som kikar in här får ta del av mitt livs små lyckopiller: hur det i min värld är att vara flickvän, vän, gymnasielärare, syster och dotter. Jag har en vild passion för det svenska språket, historia och pedagogik. Är lite lätt nördig i relationen till mina elever, bästa vänner och min familj. På fritiden leker jag gärna med ord, skriver, studerar andras texter och lyssnar mycket på musik. Jag spelar golf hellre än bra och är som allra lyckligast i köket när det väntas gäster på middag. I höst blir jag utlandssvenska- och vad det innebär för mig, sambon och våra två kissar, får framtiden utvisa. Ledord i mitt liv är empati och värme. Jag lever varje dag med inställningen att göra gott för andra och för mig själv.
Kontakta mig (ny mailadress)

tisdag 7 april 2009

Vårtecken!

Jag är ju en sann vårälskare. Jag är inte riktigt levande under vinterhalvåret, vilket är en stor sorg och ingenting jag tar lätt på...alls.
Och nu kommer våren. Min vän. Jag hälsar den välkommen genom att plocka tussilagosar, gulla med snodropparna, dricka champagne eller svalt rosévin på uteserveringarna som äntligen är öppna, och shoppa. Jag jobbar inte bort hela våren. Bara halva. Resten av tiden så njuuuuter jag!

Här kommer årets "måste vara det mest säkra vårtecknet"-rebus:

3 kommentarer:

  1. Vilka snygga solglasögon!! Och vilken härlig lyx... Vi funderar på att båda skaffa solglasögon med styrka eftersom vi ju båda är glasögonormar... och med vår sjukförsäkring här i PR så tror jag vi kan få ca 80% tillbaka på glasögonpriset!!

    SvaraRadera
  2. Oh vad coola! Du komemr gliiiiiida fram på gatorna, golfbanan och stranden med dem på näsan! :-)
    Själv är jag mer för "sportglasögon" då´rå. Men framförallt behöver jag ah glasögon med "pluttar" för annars glider de ner på min nästan obefintliga näsrygg, haha! Det låter trivialt MEN jag kan säga att det är SVÅRT att hitta! Faktiskt. Så de solisar jag har nu håller jag hårt i!!!!!! :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Petra: wow, jag skulle gå bananas om jag fick möjlighet att fixa solisar med styrka till så bra peng!! Jag har ett par med styrka i, som jag har när jag kör bil. De övriga två fyller andra syften och bärs med linser under =). Kramar

    Saltis: hahaha, tack tack. Jag är ju som du; kör annars hellre på de lite mer sportiga solisarna. Vi har alltid Oakley, då deras glas är specialslipade så att man ser lika skarpt ur alla vinklar, samt specialbehandlade så att inte solstrålar kan slå reflexer från gläsmattan eller havet (vilket underlättar mycket på golfbanan eller vid seglingen). Men så kände jag mig så utanför där jag satt på Lilla torg förra året med sportisar, och alla andra tjejer såg ut som självaste Victoria Beckham =)). Så i år fick det bli ett par mer sofistikerade, hihi. Kram

    SvaraRadera